Aftellen... - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Esmee Vink - WaarBenJij.nu Aftellen... - Reisverslag uit Almere Stad, Nederland van Esmee Vink - WaarBenJij.nu

Aftellen...

Blijf op de hoogte en volg Esmee

28 September 2014 | Nederland, Almere Stad

Precies een jaar geleden kwam ik aan in Zuid Afrika. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ik het daar fantastisch heb gehad. Twee en halve maand heb ik volop genoten. Eenmaal terug in Nederland duurde het een tijd voordat ik weer gewend was. Het op reis zijn was mij zo goed bevallen en nu moest ik ineens weer aan het werk en afstuderen. Waarom ging ik niet weer op reis? Werken kan tenslotte altijd nog. Afstuderen natuurlijk ook maar dat wilde ik toch graag zo snel mogelijk afronden. Eenmaal afgestudeerd had ik al snel de beslissing genomen, ik wil gaan reizen. En daarom ben ik mij nu, een jaar later, aan het klaarmaken voor een nieuw avontuur. Over tien dagen ga ik voor een half jaar op reis.
En daar komt veel bij kijken. Meer dan ik vooraf had gedacht. Het aanvragen van visums, het halen van de juiste vaccinaties, het kiezen van een backpack en ook niet geheel onbelangrijk, wat neem ik allemaal mee?!? Het antwoord daarop is eigenlijk heel simpel, weinig. Mijn backpack is klein (maar fijn) en daar past dus niet heel veel in. Buiten dat, hoe meer ik mee neem, hoe zwaarder m’n backpack wordt. En aangezien ik geen Arnold Schwarzenegger ben die al die kilo’s met gemak mee sjouwt, kies ik ervoor om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Scheelt ook weer een hoop kleding dilemma’s op reis. Voor mijn reis zullen de dilemma’s echter groot zijn. Ga ik voor het rode of toch witte broekje en welk hemdje moet ik dan meenemen? En hoeveel paar schoenen? Keuzes maken is nou eenmaal niet mijn sterkste kant.

Alle benodigde visums staan inmiddels in m’n paspoort en ik ben tegen alle mogelijke ziektes ingeënt. Een gratis tip voor een ieder die ooit naar de ambassade van Den Haag moet voor het aanvragen van een visum: de derde dinsdag van september, oftewel Prinsjesdag, is niet de meest ideale dag van het jaar om dit te doen. En ja, ik spreek uit ervaring. ;)

Natuurlijk heb ik onwijs veel zin in mijn reis maar ik vind het ook heel spannend. Een half jaar lang, helemaal alleen, in landen waar ik nog nooit geweest ben en waar ik dus ook de weg niet weet. Het wordt een uitdaging maar die ga ik met plezier aan! Ik ga proberen om zoveel mogelijk met jullie te delen via mijn blog en facebook. Ik houd gewoon mijn eigen nummer dus ook via whatsapp kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn avonturen. En ik natuurlijk van die van jullie. Want ja, ik ga jullie ontzettend missen. Geen Champions League avondjes, geen wijntjes met vriendinnen, geen spelletjes met vrienden en geen dansjes in de stad. Maar daar krijg ik hopelijk een heleboel andere mooie dingen voor terug!! Letten jullie goed op elkaar? En op mijn lieve mama? Ik ga nog tien dagen genieten in Nederland en op woensdag 8 oktober, om 15.30u begint mijn avontuur dan echt. Ik heb er zin in!


Liefsx Esmee

  • 28 September 2014 - 21:18

    Rianne:

    Oooooooh ik ga je zo missen!! Maar t wordt vast een amazing half jaar! X

  • 28 September 2014 - 21:20

    Amanda:

    Boehoeee! Ik ga jou missen! Maar zooo trots dat je dit avontuur alleen aandurft! XXX

  • 28 September 2014 - 21:24

    Kirsten:

    Lieve Esmee,
    Ik realiseer me nu echt dat het dichtbij komt dat ik je een half jaar moet missen!
    Je gaat een super gaaf avontuur tegemoet en gaat vast hele mooie dingen beleven die je op de oude dag aan je kleinkinderen kan vertellen.
    Op de dag dat je weggaat sta ik er weer om je uit te zwaaien en de dag dat je terugkomt ben ik er ook weer om je met wijde armen te ontvangen.
    We hebben nog heel even voor je weg gaat, we gaan er vrijdag dubbel en dik van genieten!

    Liefs Kirsten xx

  • 28 September 2014 - 21:40

    Ria:

    Hoi Esmee,

    Bijzonder knap dat je in je eentje zo'n uitdaging aangaat! Wij wensen jou ongelooflijk veel succes tijdens je reis en zullen je zeker volgen.

    Lieve groetjes van Ria, Julian en Marijn

  • 29 September 2014 - 15:15

    Mama :

    Lieve Esmee wat ben je toch een kanjer en wat ben ik super trots op jou !!
    Ga je missen maar weet dat ik in gedachten altijd bij je ben <3
    Geniet van je avontuur en pas goed op jezelf.

    Xx mama

  • 29 September 2014 - 17:00

    Conny:

    Lieve Esmee,

    Wat ben je toch een stoere vrouw om dit avontuur in je eentje te ondernemen. Kan me zo goed voorstellen dat je moeder trots op je is.
    Ik wens je een prachtige reis toe en hoop dat je veel zult zien en beleven waar je later met een goed gevoel over kan vertellen.
    Ik ga je zeker volgen en je verhalen met plezier lezen.
    Veel succes!

    Liefs Conny

  • 29 September 2014 - 17:31

    Nicky:

    Ohh Esmee

    wat ontzettend spannend weer en wat STOER!!
    Geweldig dat je dit gaat doen, wat zul je veel gaan beleven en een schat aan ervaring opdoen!!
    Geniet met volle teugen!!
    En natuurlijk volg ik graag weer je avonturen op je blog!!

    Heel erg veel plezier!!
    groetjes Nicky

  • 29 September 2014 - 18:38

    Dirk:

    Heel veel succes Esmee. Papa Dirk gaat je volgen.."

  • 29 September 2014 - 18:42

    Hans Luining:

    Hoi Esmee,

    Zoals al eerder genoemd vind ik je echt stoer dat je dit gaat doen. Geniet ervan alhoewel dit een overbodige mededeling is. Heeeeeel veeeeeel plezier.


    Hans

  • 29 September 2014 - 19:36

    Jose:

    Lieve schat. Wat ben ik trots op je. Het grote avontuur gaat bijna beginnen. Geniet van al die mooie momenten die je gaat tegen komen. Bedenk waar je vandaan komt in moeilijke momenten. Maak het tot een onvergetelijk halfjaar. Dikke knuffel voor alle moeilijke momenten die vast ook komen en proost op al je mooie momenten.

  • 30 September 2014 - 13:11

    Nerissa:

    AAAWWW heeel veel plezier Essie!! IM proud on you! volgende trip doen we gewoon ff samen

  • 04 Oktober 2014 - 12:43

    Marja:

    Hoi Esmee,

    Spannend allemaal maar eerst maar eens zorgen dat de bagage allemaal in de tas komt, gaat je zeker lukken de komende dagen. Geniet nog even van Nederland en dan hup het avontuur in. Ik zal een beetje letten op je mams hoor. Zie je nog voor je vertrekt.

    Alvast een dikke kus
    Marja

  • 08 Oktober 2014 - 15:35

    Esther:

    Lieve Esmee,

    Jouw avontuur gaat nu echt beginnen..
    Wat ben ik blij met het tijdperk van whatsapp en facebook, want zo kunnen we je toch nog een beetje volgen. Ik kijk heel erg uit naar je mooie foto's en verhalen en gun jou het zo om al die mooie dingen te mogen meemaken!

    Voor nu een hele goede reis en tot spreeks!

    XXX Esther


  • 19 Oktober 2014 - 12:54

    Pim:

    Zo te lezen op FB vermaak je je al prima Esmee!
    Ik kijk nu al uit naar je eerste reisverslag.

    Heel veel plezier de komende tijd.

    Groetjes,
    Pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almere Stad

Esmee

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 27104

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 April 2015

Wereldreis

27 September 2013 - 14 December 2013

Zuid-Afrika, Douglas

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: