De laatste dagen! - Reisverslag uit Fiskardo, Griekenland van Esmee Vink - WaarBenJij.nu De laatste dagen! - Reisverslag uit Fiskardo, Griekenland van Esmee Vink - WaarBenJij.nu

De laatste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Esmee

02 Augustus 2012 | Griekenland, Fiskardo

Who run the world? GIRLS! Okee dat is misschien wat overdreven maar zo voelde het voor mij de afgelopen drie weken wel. Het moment dat ik alleen met mijn koffer op Schiphol stond voelde ik me zo stoer! Vandaag is mijn laatste dagje en dan zitten de drie weken er alweer op.. Het is echt super snel gegaan! De afgelopen week heb ik weer veel meegemaakt. Het naamfeest waar ik voor uitgenodigd was, was onwijs leuk om een keer mee te maken! Veel kinderen hier worden vernoemd naar een heilige en als het de dag van die heilige is, is het hun naamdag. Er komt familie, ze krijgen kadootjes en ze eten met zijn allen. Het meisje wiens naamdag het was vond het heel leuk dat ik er was. Toen ik binnen kwam riep ze: kiria Esmee! En gaf ze me een dikke knuffel. Ook de rest van de familie begroette me enthousiast. Het is een arme familie, ze wonen in verschillende woonwagens die ze gekregen hebben van de kerk. Toch mocht iedereen blijven eten. Ze hadden een Griekse salade gemaakt en wat vlees op de barbecue gelegd, dit werd over alle borden verdeeld. Ik vond het bijzonder om te zien dat mensen die zo weinig geld hebben, toch zo gastvrij zijn en moeite doen om het leuk te maken. 
Vrijdag hebben we een auto gehuurd en een hele dag getoerd over het eiland. We zijn naar het hoogste punt van Kefalonia geweest, een berg op 1628 meter. Daarna zijn we met de boot het eiland over gestoken en hebben we een oud kasteel bezocht, een klooster en zijn we gaan zwemmen bij xi beach. Dit is een strand met zandrotsen, klei en goud/rood kleurig zand. De wegen bestaan voor een groot deel uit hele scherpe haarspeldbochten, hobbels, kuilen en smalle straatjes. Het rijden was soms dus best spannend maar is allemaal goed gekomen! 

Dinsdag ben ik wezen duiken! Het was super gaaf om te doen! Ik was samen met een Nederlands gezin dus het was nog gezellig ook. We zijn tot 10 meter diep gegaan en hebben behalve mooie vissen ook een hele mooie grot gezien. Daarvoor moest je door een smalle opening waar je maar met een persoon door kon. De grot had een hele mooie lichtval en zag er schitterend uit! Na het duiken hebben we nog even gesnorkeld, ook nu zagen we weer veel vissen met felle kleurtjes. Toen we weer terug waren ben ik samen met het Nederlandse gezin wat gaan eten in het dorp. Een leuke afsluiting van een mooie dag. 

Verder zit ik nu al drie dagen zonder water en elektriciteit.. Degene die de kamers verhuurt heeft de rekening niet betaald dus alles is afgesloten. Eerst dacht ik dat het lampje op mijn kamer kapot was maar toen de wc niet doortrok en ik me telefoon niet kon opladen kwam ik er achter dat er gewoon geen elektriciteit meer was. Naast mij woont een kindje van school en daar mag ik elke dag douchen en mijn telefoon opladen. De eerste avond zonder stroom heb ik daar ook gegeten. Vanmorgen kwam het buurjongentje vragen of ik mee ging naar een strand even verderop. Samen met zijn moeder en zusje zijn we naar het strand gegaan, heel gezellig! Nu zit ik heerlijk luxe bij het zwembad van het hotel dat hun runnen. Ik heb het hele zwembad voor mij alleen! =) Heerlijke ligstoelen en schone handdoeken waar ik gebruik van mag maken. Dat is het voordeel van geen water hebben, ik douche bij hun met warm water en grote, schone, zachte handdoeken. Weer eens wat anders dan het kleine handdoekje waar ik me al drie weken mee afdroog... 's avonds na het douchen zit ik vaak nog even met hun op het terras te praten over het verschil tussen Nederland en zuid Afrika ( daar wonen ze negen maanden per jaar ) en gezellig te kletsen over van alles en nog wat. Erg goed voor mijn Engels haha! 
Verder mag ik in het hotel naast mijn huis naar de wc, tanden poetsen en mijn gezicht wassen doe ik op de veranda. Het enige wat ik nog in mijn kamer doe is slapen. De veren in het bed voel ik steeds meer dus ik kan niet wachten om weer in mijn eigen bed te slapen! Nu nog even volop genieten van het mooie weer hier voor ik morgenochtend weer naar Nederland ga. Ik ga morgenochtend om 5 uur op omdat het schijnt dat ze hier heel mooi licht hebben in de ochtend en ik dat volgens vele echt een keer gezien moet hebben. En hoe minder lang ik  in mijn kamer hoef te zijn hoef beter ;) Voor de informatie, de jongens gaan gewoon naar de wc en komen niet op het idee om met water uit de zee door te spoelen... Dus de stank is gigantisch! Gister stond iemand even in de gang die zei: het lijkt wel of er 100 dode dieren liggen te rotten hier. Onsmakelijk maar dan hebben jullie een beetje een idee hoe het hier is haha! 

Dit was mijn laatste verslag! Super leuk om jullie reacties te lezen en jullie te kunnen laten meegenieten van mijn avonturen! 

Liefsx!
 

  • 02 Augustus 2012 - 14:34

    Karin:

    Wauw wat een super mooi avontuur! Geniet nog extra van de zon en alvast een goede terugvlucht.

    Kus, Karin (maandag zwemmen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Fiskardo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2012

De laatste dagen!

26 Juli 2012

Times fly when you're having fun!

18 Juli 2012

Al bijna een week voorbij!

14 Juli 2012

Back to basic...
Esmee

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 1368
Totaal aantal bezoekers 27148

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 April 2015

Wereldreis

27 September 2013 - 14 December 2013

Zuid-Afrika, Douglas

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: