Al bijna een week voorbij! - Reisverslag uit Fiskardo, Griekenland van Esmee Vink - WaarBenJij.nu Al bijna een week voorbij! - Reisverslag uit Fiskardo, Griekenland van Esmee Vink - WaarBenJij.nu

Al bijna een week voorbij!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

18 Juli 2012 | Griekenland, Fiskardo

Kalispera! Zoo de eerste dagen werken zitten er op! Per dag zijn er gemiddeld 15 kinderen. Om half 11 (of eerder, tijd is een ruim begrip hier) komen de kinderen binnen. Ze beginnen met tekeningen totdat iedereen er is. Daarna zingen we wat liedjes en gaan we een knutsel activiteit doen. De afgelopen dagen was het thema de zee. Alle liedjes, spelletjes en knutsels hadden daar dus mee te maken. Er zijn maar een paar kinderen die Engels spreken, de rest spreekt allemaal Grieks. Met gebaren en kleine woordjes kom ik een heel eind en als het niet lukt vraag ik een van de kinderen die Engels kunnen of ze het voor mij willen vertalen. De kinderen maken erg mooie dingen en hebben veel plezier. Als ik ze buiten school tegen kom, zeggen ze vrolijk gedag en vertellen ze aan degene met wie ze zijn dat ik hun juf ben op school. Erg leuk! 
Het huisje waar ik verblijf heeft veel bekijks. Er stoppen geregeld mensen om foto's te maken en even te kijken. In de ochtend staat de zon vol op het huis waardoor de deur uitzet en ik van binnen de deur niet meer open krijg... Ik heb al een aantal keer door het raam naar buiten moeten klimmen om zo vanaf de buitenkant de deur te openen. Over deuren gesproken, bijna nergens zit een slot op. Zo ook niet op de badkamer. De regel hier is dicht is bezet maar toch houd ik mijn blik strak op de deur gericht tijdens het douchen haha! Vanmorgen wilde ik snel even onder de douche voor ik moest werken maar zat de deur dicht.. Een kwartier voordat ik weg moest zat de deur nog steeds dicht. Dan maar even met een beetje drinkwater en een washandje me op de kamer opfrissen.. (dit is dus een van de redenen waarom ik er niet van houd om een badkamer met andere te delen ;) Ik wist van te voren dat er geen warm water zou zijn maar ging er vanuit dit ook niet echt nodig te hebben met het mooie weer hier.. Nou dat valt tegen. Het is echt even doorbijten, vooral 's ochtends vroeg. Het voordeel is wel weer dat ik zo klaar ben want voor je lol blijf je er niet onder staan! Even snel inzepen, haren wassen, afspoelen en klaar! De douchekop moet je trouwens gewoon in je hand houden tijdens het douchen. 

De veranda van het huis kijkt uit over de zee, behalve een mooi uitzicht hoor je 's nachts de zee. Heel rustgevend! Verder is het een prachtig eiland! Leuke terassjes, mooi helder water, kleine strandjes, rotsen en heel veel mooie boten.
Ik vermaak me prima hier! Vaak zijn we rond half 2/2 uur klaar met werken. Dan ga ik even een drankje doen op het terras, ondertussen natuurlijk whatsappen & facebooken zo blijf ik mooi op de hoogte van alles daar. Daarna richting het strand en dan rond een uurtje of 19.00 terug naar huis. Douchen, een boek lezen op de veranda tot het tijd is om wat te gaan eten. Dat is meestal pas rond een uur of half 10.. Als je eerder gaat zit er nog bijna niemand op het terras.. Ik ben gister voor het eerst alleen uit eten geweest, best spannend! Toen ik ging zitten vroegen ze of er voor twee personen gedekt moest worden.. Uhm nee voor mij alleen.. Ik had een tijdschrift meegenomen zodat ik mij niet zou vervelen en het is prima bevallen! Ik kan het goed vinden met Thomas en Warda (de zoon en schoondochter van Monique) dus trek veel met hun op. Naar het strand of samen eten, erg gezellig! Toch bevalt het alleen zijn ook prima!

Ow vanaf morgen heb ik een koeltas met koelelementen dus kan ik me drinken redelijk koel houden, jippie!


Dat was het weer voor nu! Liefsx

Het uploaden van foto's lukt nog niet echt maar ik blijf proberen! 

  • 18 Juli 2012 - 18:45

    Mirjam:

    Lieeef!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! Maar je zou nog wat zon deze kant opsturen toch? Hahaha!
    Meis! Geniet, geniet en geniet! En kijk uit dat je niet uit het raam valt tijdens het naar buiten klimmen, hihihi!
    Dikke kus <3

  • 18 Juli 2012 - 19:23

    Ria:

    Hoi Esmee, Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Kan ook niet anders met zo'n uitzicht! Geniet er lekker van!
    Groetjes uit een zeiknat Emmeloord!

  • 19 Juli 2012 - 07:18

    Karin:

    Klinkt heerlijk (behalve de koude douche)!!! Have fun!

    Xxx

  • 19 Juli 2012 - 15:57

    Desiree Brouwer:

    Leuk om je verhalen te lezen! Geniet er nog van..

  • 22 Juli 2012 - 19:46

    Marion:

    wat leuk om te lezen allemaal, had geen idee dat je nu in greece zit, maar wel super vet! ben benieuwd naar de rest van je belevenissen, en geniet nog ff goed..voor je het weet ben je alweer thuis..maar gelukkig heb je nog een aantal dagen te gaan!enjoyyyyyy

  • 22 Juli 2012 - 20:13

    Amanda:

    Chickieeeee!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt!
    Idd wel de badkamerdeur dicht houden hahaha!
    Geniet ervan! Dikke kus van mij en kleine Mex!

  • 23 Juli 2012 - 09:01

    Esther:

    Oehhh wat leuk om zo op de hoogte te blijven. Je maakt nu al bijzondere dingen mee. Blijf dat vooral doen! En dan alleen maar genieten!

    xxx

  • 23 Juli 2012 - 19:03

    Bertie:

    Hey Esmee,

    Leuk hoor dat reisverslag, van je moeder heb ik wat foto's gezien.....je hebt een prachtig uitzicht, mooi blauw water, leuke bootjes........en een schattig huisje.......tja en die koude douche en dat je af en toe door het raam naar buiten moet...ach daar kan je als je in Nederland weer onder de warme douche staat alleen maar om lachen, toch?
    Nog heel veel plezier en bedankt voor het zonnetje.....hij schijnt hier nu, eindelijk, ook!

    Lieve groet Bertie

  • 23 Juli 2012 - 21:28

    Esmee:

    Jaaa maak zeker bijzondere dingen mee en geniet er met volle teugen van! Amanda geef Mex een dikke kus terug! En Bertie inderdaad als ik thuis ben kan ik er om lachen! Nu ook al wel hoor ;) Alles went.. Graaaag gedaan die zon! Hier is tenslotte genoeg ;) Liefsx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Fiskardo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Augustus 2012

De laatste dagen!

26 Juli 2012

Times fly when you're having fun!

18 Juli 2012

Al bijna een week voorbij!

14 Juli 2012

Back to basic...
Esmee

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 27150

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2014 - 08 April 2015

Wereldreis

27 September 2013 - 14 December 2013

Zuid-Afrika, Douglas

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: